História motokrosu v obci Banka sa začala písať v roku 1959, keď sa prvý motokrosový nadšenec Jozef Moravčík začal preháňať po trati v lokalite Červená veža na svojom na tú dobu dostupnom stroji ČZ. Svoj stroj postupne podomácky prerábal – prispôsoboval na jazdu v teréne. Pod hlavičkou Zväzarmu Banka sa v tomto roku zúčastnil svojich prvých motokrosových pretekov v Šenkviciach na motocykli ČZ 150.
Pretože tento šport je dosť finančne náročný, rozvoj motokrosu v obci na istý čas ustal. No „krosový“ duch žil naďalej…
V roku 1966 sa k nemu pridali ďalší nadšenci motokrosového športu – Rudolf Moravčík a Ľubomír Valko. V tomto období bananskí jazdci trénovali na domácej trati nad Horným Majerom (v lokalite Gedra).
V roku 1969 sa k nim ďalej pridal Rudolf Grežo, ktorý bol veľmi úspešným pretekárom. Na doma vyrobenom stroji BANKAJVR (skonštruovaný Jozefom a Vojtechom Moravčíkovcami) sa stal päťnásobným majstrom Slovenska v triede do 50 ccm. Za úspešnú reprezentáciu mu Mototechna Nitra darovala stroj ČZ 250.
V roku 1972 sa pridávajú ďaľší jazdci – Jozef Nagy a Vladimír Čižmárik. V 70. rokoch sa títo mladíci, nadšenci motokrosu, na svojich strojoch ČZ 125, ČZ 250 a JAWA 50 preháňali po planine v lokalitách Rovniny, Pánsky Járok a Seništia a tým vytvárali prvé stopy, na ktorých neskôr vybudovali motokrosovú dráhu. V 80. rokoch vybudovaná záhradkárska osada v tejto lokalite ich prinútila presunúť sa a vybudovať novú trať v Kavadíne pri Bakchus Vile.
Po roku 1983 motokrosová činnosť utíchla. Jazdci sa zo zdravotných dôvodov ukončili kariéru, resp. začali sa venovať iným motoristickým disciplínam.
Ďalšou motoristickou aktivitou v našej obci bolo usporiadanie minikárových pretekov v rokoch 1983 až 1986 pod hlavičkou AMK Piešťany a Zväzarmu Piešťany. Tieto organizácie zároveň pomohli vybudovať asfaltovú cestu na AHOJ. Preteky organizačne zabezpečovali členovia AMK Jozef a Rudolf Moravčíkovci a Anton Lukáček.
V roku 2000 vznikol Športový motoklub SMF – Motoklub Ahoj. Dňa 13. júna 2000 na ustanovujúcej schôdzi, ktorej sa zúčastnilo 24 členov, bol za prezidenta Športoveho motoklubu SMF – Motoklub Ahoj zvolený Jozef Moravčik. Začala sa nová éra motokrosu na Banke a zároveň výstavba novej dráhy v športovom areáli Ahoj. Táto dráha mala slúžiť na výchovu mladej generácie motokrosárov, kde sa mali usporiadať preteky pod záštitou Slovenskej motocyklovej federácie pre deti do 12 rokov.
Z dôvodu ochrany životného prostredia túto dráhu motoklub prestal používať v roku 2002 a začal s obnovou pôvodnej trate v bývalom kameňolome v lokalite Seništia. Nepriaznivé okolnosti a chýbajúce finančné prostriedky pre legalizáciu pôvodnej trate zo 70. rokov v lokalite Seništia mali za následok postupný rozpad členstva v klube. Základňu klubu tak v roku 2003 tvoril už len deväťčlenný vybor a niekoľko sympatizantov.
Od roku 2006 činnosť motoklubu riadil prezident motoklubu Ing. Jozef Moravčík ml. ktorý je nielen aktívnym jazdcom, ale spolu s Ing. Mariánom Heribanom zároveň zabezpečujú legalizáciu a dobudovanie obnovenej trate v Seništiach.
Vďaka tomu, že motokrosový šport je v tomto období veľmi populárny, aj našim jazdcom sa darí takmer pravidelne prinášať vence a poháre z celoslovenských pretekov, kde reprezentujú nielen seba, ale i našu obec. Najlepšie výsledky dosahujú jazdci: Lukáš Marek, Lukáš Moravčík, Jozef Moravčík ml., Róbert Uhrin, Miroslav Buchman a Rastislav Lukaček. Postupom času sa k aktívnym pretekárom pridal Vladimír Moravčík a Radovan Komár.
V rokoch 2015 a 2016 sa Športovému motoklubu SMF – Motoklubu Ahoj konečne podarilo zlegalizovať a dobudovať tréningovú motokrosovú trať a naplniť tak spoločnú myšlienku členov klubu.